AARHUS: Aarhus Kommune har gennemført et udbud, som skal sikre mere effektivitet i kommunens befordring. Udbuddet omfatter blandt andet kørsel til skoler med specialklasser, institutioner, lokalcentre mm. for borgere med bevilliget kørsel, oplyser kommunen, der i samme omgang har oprettet et fælles kørselskontor.
Beslutningen bygger på et ønske om en højere grad af fast og skemalagt kørsel, som det gælder for øvrige borgere. De omfattede kørselstyper er:
- Kørsel til/fra særlige dagtilbud,
- specialskoler,
- voksenhandicap,
- lokalcenterkørsel og
- merudgiftsydelser, herunder kørsel af børn med handicap.
Der er tale om ca. 2300 enkeltture pr. dag.
Kommunen skal selv stå for den konkrete planlægning, og der er derfor etableret et fælleskommunalt kørselskontor, der skal sikre, at der er én indgang til al bevilget kørsel, at kørslen koordineres bedst muligt efter borgernes særlige behov, og at der konstant følges op på eventuelle uhensigtsmæssigheder i kørslen.
Den daglige drift varetages af Kørselskontoret i samarbejde med Midttrafik, Aarhus Taxa, firmaet Handicap Befordring A/S og Malling Turistbusser.
Kørselskontoret blev dannet i foråret med tre medarbejdere, som på det tidspunkt havde til opgave at koordinere kørslen for handicappede børn til fritidstilbud mv. I dag har kørselskontoret syv medarbejdere.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.